måndag 5 januari 2015

Hallon & mango

På min lediga dag idag har jag grävt ner mig lite i min nya bok om smoothies. Det är kul att lära sig lite nya saker. Idag testade jag min första smoothie ur boken. Hallon och mango, toppengod var den! Författaren Eliq Maranik skriver i boken att hallon kan lindra mensvärk, helt ny information för mig. Funkar det så är det ju helt fantastiskt. Står dock inte i vilka mängder man ska behöva äta för att det kan fungera. Men det skadar ju inte att göra en smoothie med hallon i den veckan ändå kan jag tänka. 

Hallon & mango smoothie 2 glas
1 liten mango eller 200 gram fryst
1/2 pressad lime
150 gram hallon
2 dl kokosvatten

Mixa!

Det var två andra ingredienser som jag inte hade hemma så de skippade jag helt enkelt men blev bra ändå.

/ Lillasyster






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar