fredag 30 januari 2015

Jag mår illa som en gorilla!

Det är ju precis då du behöver yoga syrran. När du är okoncentrerad, uppe i varv och ofokuserad. Då behöver du slappna av och låta hjärna och kropp jobba på ett annat sätt.
Provstånka dig igenom ett annat pass, ta inte ett som är för långt! Det är nästan som en runners high när man känner hur kroppen släpper taget och hjärnan går ner i varv.
Nog om det!

Den här vecka 27 har varit en riktig berg och dalbana. Först feber, sen frisk och så natten mellan onsdag och torsdag vaknade jag av massa sura uppstötningar. Mådde illa som en gorilla och fick gå upp för att vomera.

Men hjälpen fanns att få! Efter alla tips från kollegor skulle jag kunna skriva en hel följetång om botemedel mot illamående och sura uppstötningar. Jag provade nämligen en uppsjö igår och idag har jag mått toppen.
För att nämna några: undvik kaffe och kolsyra. Och ingefära! Det motverkar illamående!
Drack en god ingefärsdrink imorse och tog med en till jobbet. Det här hjälpt mig hela dagen.


Ingefärsdrink.
Jordgubbar, banan, honung, banan, mandelmjölk och ingefära.

Det gäller att ta det lite lugnt med mandelmjölken, den tar lätt över för mycket med sin smak.

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar