söndag 25 januari 2015

Våra draghundar!

Igår tog vi äntligen tag i längdpremiären. Det snöade och blåste lite när vi kom upp till fjället men vi var ändå taggade. Vi hade bestämt att lille Theo skulle få följa med ut i spåret för första gången någonsin. På stadion började han skälla ut en annan hund för att visa vem det var som bestämde men utöver det skötte han sig exemplariskt! 

Sambon och vår Husky drog iväg först och jag och Theo efter. I en våldsam fart for vi iväg och det bor nog en liten tävlingsdjävul i lillkillen för jisses vad han sprang. Med tanke på att han trots allt är ganska liten och inte växt klart ännu vill jag inte att han ska slita för mycket på kroppen så jag körde det fortaste jag kunde för att han endast skulle behöva belastas med sin egen vikt och slippa dra mig. När vi kom tillbaka efter rundan var sambon knappt andfådd då Charly dragit honom i princip hela vägen, jag var helt slut! Häftigt att ha två så olika hundar men ändå kan de vara med på samma aktiviteter med lite anpassning! 

/Lillasyster






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar