lördag 14 februari 2015

Alla hjärtans dag med mina små hjärtan!

Mitt stora hjärta är borta men mina små charmtroll vet nog om att det är alla hjärtans dag för de myser extra mycket idag!
Så här började vår morgon

6.00 Kiwi hoppar upp med tassarna på sängkanten, undrar om vi inte borde gå upp nu.
Jag och Hugo låtsas att vi sover, kryper längre under täcket.

6.15 Bebis i magen börjar sin morgongympa. Inget är som att slå kullerbyttor på morgonkvisten!

6.30 Kiwi har kommit på att jag bara låtsas sover, hoppar upp i sängen, sätter sig ovanpå mig, vill bli klappad.

6.45 Hugo har vaknat slickar noggrant på alla mina tår. Jag ger upp att försöka somna om och vi går på morgonpromenad.


Efter morgonpromenaden ställer jag min frukosttallrik på bordet vid TV:n och går för att hämta ett glas mjölk. När jag kommer tillbaka är det väldigt små tassavtryck i filen.
Båda hundarna sitter i soffan men det verkar ändå oklart vad som har hänt.
Kiwi säger att han inte förstår alls vad jag menar.
Hugo drar en rövarhistoria om hur en katt plötsligt kom in genom fönstret och hoppade ner bland fil och flingor.

Hoppas att alla har en lika mysig start på alla hjärtansdagen som jag!
I present till mig själv ger jag att hänga på i utmaningen 30 armhävningar om dagen! 
Stark, starkare, starkast!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar