torsdag 5 februari 2015

Det är så lätt att hamna i fällan där man jämför sig med andra.
Sneglar och ser hur bra den bredvid lyckas, jag vill ju vara lika bra, helst bättre!

Men nyckeln till att utvecklas är att jämföra sig med sig själv! Sno idéer och tips, lära sig av andra - absolut!
Men att bara jämföra sig med sig själv.

Det är så lätt att få för sig att man måste prestera på alla plan, hela tiden, samtidigt, för att duga.
Den pressen sätter man lätt på sig själv. Trots att det med lite logiskt tänkande är lätt att se hur man när man fokuserar mycket på en sak, kanske måste låta något annat vila ett tag.
Det är ju trots allt bara 24 timmar på ett dygn.

"Allt i livet kan inte alltid vara perfekt. För så ser inte livet ut."

Så sa en kloking till mig här om dagen. Det var skönt att höra, tänkvärt.

Jag tränar på att inte jämföra mig med andra och inte alltid känna att jag behöver göra allt perfekt utan att vara nöjd ändå.
Det är svårt när bilder på gravida kvinnor som ser piggare, gladare, roligare, snyggare ut går att hitta överallt på internet.

Men kanske kan jag lära mig att jag inte måste vara den bästa gravida kvinnan i världen, för hon finns ju inte!
Men jag finns och jag är ju inte så dum ändå!


Hallå tårna! Försöker ni gömma er?

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar