tisdag 24 februari 2015

Längtar till vår!

Oj vad jag längtar till våren nu och då har vi inte ens haft sportlov än,
känns lite tidigt egentligen!
Hittade i helgen ett par hundbajsar som tittat fram under snön nu när det varit så varmt ett tag.
Är det ett vårtecken?
Men just idag så känns våren lite längre bort, snön bara öser ner!

Börjar också lite grann att längta efter mina vanliga kläder igen.
Och såklart lite nytt vårsnyggt till garderoben.
De här snyggingarna från Röhnisch till exempelt!
Snygga både som träningskläder och vardagskläder!




En annan sak som jag längtar efter ofta är, helt otippat, gröt med banan.


Mmm.. så gott!

Igår var en sån dag när jag var så trött att jag somnade så fort jag satte mig ner,
vet inte om det är graviditeten, vanlig trötthet eller att jag inte är riktigt frisk.
Då var jag sugen på allt sött, gelehjärtan, choklad, glass!
Försökte lura mig själv med tupplur, promenad och frukt.
Fungerade skapligt. Fick inte gå och panikhandla godis iallafall.
det inte alltid behöver handla om att faktiskt "unna sig" det där godiset. För i ärlighetens namn
så är det ju inte alltid så snällt mot sin kropp att proppa den med socker.

/Storasyster





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar