söndag 22 februari 2015

Polkagrisen grejar i barnrummet

Jag har känt mig extremt pigg på mornarna den här helgen!
Vaknat innan sju och gått upp.
Känns verkligen som att det har vänt lite nu, kanske är det en piggare period igen?


"Oh my... she´s gona blow!"

Det har varit mycket fix i barnrummet i helgen och i veckan.
Jag har alldeles själv sytt ett par gardiner!
Är så imponerad av mina oanade talanger att jag liksom inte kan sluta,
måste bara fortsätta sy!


Sängen som vi har spanat in länge, länge, är nu på plats och den 
blev perfekt!
Monterad, sängkläder tvättade (med parfymfritt!), bäddad och Hugo
har provlegat. Den fick godkänt!



Och med träningen så går det....
sådär...
Det går kanon med promenaderna, jag promenerar varje dag!
Vissa dagar, som idag så var det jätteskönt! Solsken och skön musik
i öronen.
Andra dagar så blir jag plötsligt stående en bra bit hemifrån med kramp,
stickande känslor i benen, strålande ondhet i låren, molande i skinkorna.
Ja kroppen gör sitt bästa, men vill inte alltid gå så långt som jag vill.
Lite framtungt börjar det också bli!
Då tar vi en paus killarna och jag, stretchar lite, gungar från ben till ben och sen
så hasar vi oss långsamt hemåt.
Igår var det en äldre dam med stavar och broddar som passerade oss. 
Då förstod jag lite hur långsamt jag verkligen går.
Men jag går!

I övrigt så känns det som att kroppen är mest i behov av stretching, lite
ryggstärkande övningar och vila. Så därför får det bli så de dagar det känns så.

Jag läser Eleanes Eksvärds blogg, vilken grym kvinna.
Gravid och härlig, arbetandes och som hon tränar! Rolig och inspirerande läsning!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar