tisdag 3 februari 2015

Skridskopremiär!

Då sambon gillar att åka skridskor var det igår dags för premiär i rinken. Jag har blandade minnen från barndomen vad gäller skridskoåkandet. Vi var vid Hamnars skola hela familjen. Pappa var med och spolade isen så enligt honom hade han stenkoll på exakt vilka dagar som var bäst att åka. Jag vrålade Aj Aj Aj!!!!! När pappa knöt mina skridskor. Ingen hade likadana skridskor som jag. Mina var bruna och sladdriga och hette UFF. Jag minns att jag var avundsjuk på de andra för deras var mycket snyggare. Men med en stöttande och övertygande familj förstod jag snart att det var häftigt att vara unik. 

Efter att ha kanat runt på insidan av skridskorna var jag trött och kall. Som tur var hade mamma alltid packat fika i överflöd som vi mumsade i oss. Så här i efterhand är minnena nog ändå inte blandade, de är bara positiva.

På gymnasiet sa en kompis till mig att "jennie så länge du inte lär dig att åka skridskor kommer du aldrig få en kille". Även om det inte var helt sant då låg det kanske lite i det ändå. Även om sambon inte var dödsimpad av mig var det ändå något vi kunde göra tillsammans. Och nog blev jag trött! Det är så roligt att kunna träna många olika grenar. Idag tänkte vi ge oss ut i längdspåren!

/ Lillasyster





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar