lördag 21 februari 2015

Soliga, härliga dag!

Jag håller med syrran om att leva i nuet som hundarna tycks göra. Här om dagen vaknade jag av att Charlys mage lät som en diskmaskin. Hans hulkande är helt fruktansvärt, låter som all vätska i hela hans kropp slängs fram och tillbaka i kroppen och resulterar sedan i en spya. Han lunkade sedan in till mig som låg i sängen och buffade med hans blöta nos på min arm och stirrade på mig tills jag öppnade ögonen. 

- hej matte, det är kräks på golvet som du måste torka upp för det luktar äckligt!

Han var inte så brydd över det utan räknade kallt med att jag skulle torka upp den där 3-liters plastpåsen som han ätit upp dagen innan som nu låg på mattan. Och allt ordnade sig så det var ju inget att oroa sig för.


Idag har det varit strålande sol! Vi drog direkt upp till fjället för att lapa lite D-vitamin. Gled runt i backarna och stannade på toppen för att ta en hamburgertallrik och en kaffe. Det är fantastiskt vad vädret kan göra för humöret. Allt känns så enkelt och härligt när solen lyser, vårväder är verkligen fantastiskt!





/ Lillasyster




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar