måndag 23 februari 2015

Spänningen stiger!

Nu har vi en spännande vecka framför oss!
Vi ska nämligen både till barnmorskan, är så häftigt att få höra bebisens hjärtljud!
Och så ska vi börja på föräldrakurs!



Nu äntligen är magen så stor att jag kan använda den för att ställa saker på,
som jag har längtat!

Jag har läst på lite om det här med förlossning.
Det hela känns ju väldigt overkligt fortfarande.
Men det står i böckerna att om man är gravid, så blir nästa steg en förlossning och
sen barn!
Avslappning ska vara bra att träna står det i böckerna.
Jag har börjat, lägga mig bekvämt, lyssna på en skiva där jag blir tillsagd att slappna av,
visualisera hur jag är på en lycklig plats, känna hur jag kommer kunna slappna av under
mina krystvärkar! Hur jag är trygg, stark och...
ungefär där så har Hugo och Kiwi tröttnat på avslappningen och tycker vi ska göra något annat.




Jag försöker tänka att om jag kan slappna av trots att jag blir slickad i ansiktet,
en liten hund sitter på min mage, jag får kladdiga leksaker släpta på mig och
hundarna skäller för full hals. Ja, då kan jag slappna av under vilka omständigheter 
som helst sen!


Jessica Almenäs och Lovisa Sandströms "Stora löparboken för kvinnor" tycker
jag verkar superspännande!
Känns inte som att jag kommer att springa så mycket i sommar,
blir nog mer långa sköna barnvagnspromenader.
Men tills när jag ska börja löparträna igen ska jag garanterat köpa den här som inspiration!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar