fredag 27 mars 2015

Livet som 32



Alltså, den här veckan....
Gravidvecka 35 och min första vecka som 32-åring, den har bjudit på lite av varje.

I tisdags så tittade min barnmorska mig strängt i ögonen (jag gillar när hon gör så!) och sa att det här med att jag fått så mycket sammandragningar var något som jag var tvungen att ta på allvar!
Det var så pass just då att jag inte kunde röra mig utan att det kändes som att hela min mitt liksom krampade ihop.
"Jobba, tjäna pengar och vara duktig kan du göra hela ditt liv! Men just de här veckorna så är det inte där ditt fokus ska ligga!"
Ja så sa hon!
Så jag gick till jobbet, i snigeltakt, stannade varje gång det drog ihop sig och tänkte på hur rätt hon hade. Kortade ner ett par dagar för att istället gå hem och lägga mig och det gjorde susen!

Mådde toppen sådär en halvdag i mitten av veckan och det var tur för då en morgon så startade plötsligt inte bilen! Då var jag väldigt tacksam över att det bara var till jobbet jag skulle och inte till förlossningen.




Bilen repade sig efter ett besök hos bildoktorn!
Men då blev jag sjuk.
Ligger nu hemma nerbäddad. Rör mig mellan sängen, soffan och kylskåpet.
Precis som det ska vara när man är sjuk!
Tyckte synd om mig själv i morse.
Stackars mig som är så förkyld och som inte kan gå till jobbet! Ojojoj!
Men en väldans massa hundpussar, lite frisk luft (hasade oss runt kvarteret), lite alvedon och 
mycket skräp-TV fick mig att inse att livet ändå är rätt så gött!



Lille Hugo är vår minsta kille just nu, men om bara några veckor så ska vi få en helt ny familjemedlem att lära känna! Spännande att det börjar kännas mer på riktigt nu.
Blir kul att se vad vecka 36 har att bjuda på!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar