söndag 26 april 2015

Mål och visioner

Att utmana sig själv tycker jag är ett utmärkt sätt att hålla motivationen uppe!
Jag tycker att det här citatet är så häftigt:

"Om folk inte skrattar åt dina mål är de för små!" Azim Premji

Det gäller att våga drömma stort för att komma någonstans, oavsett vad man drömmer om!

Jag funderar på vad jag ska sätta upp för träningsmål; stark som en gladiator men snabbare kanske?
Skrattar du!? Inte? Nej då har jag kanske satt målet för lågt...

I Sara Rönnes pod som jag lyssnade på här om dagen pratade hon om mål och riktning.
Man kan sätta upp en riktning i sitt liv för saker som är viktiga för just mig.
Jag vill umgås mycket med min nya familj, vara tillsammans allihop och uppleva saker. Och så vill jag att vi ska vara mycket utomhus. Jag vill dessutom träna för att må bra.

En riktning behöver inte vara så specifik. Det kan vara stort och brett: umgås mycket med vänner, dricka mer goda viner, bli bättre på att laga mat. Det är saker som kommer vara viktiga för mig under lång tid, en vision.

Ett mål kan vara mer tidsbegränsat och gå att "bocka av". Det skulle kunna vara att genomföra ett lopp, resa till en speciell plats eller att träna tre pass i veckan hela sommaren.
Målen kan skifta lite från år till år.

Riktningen eller visionen tycker jag är spännande. Vad vill jag ha mer av i mitt liv för att må bra? Vad vill jag ha mindre av? Hur lyckas jag med det?
Kanske är det inte så stora förändringar man behöver göra för att tillföra mer av det som man mår bra av. Det kan kanske vara att börja ta en kort promenad på sin lunchrast för att få lite solljus, kanske kan det vara att äta frukost utomhus på helgerna. Det lilla extra, guldkanten i vardagen, det kan göra stor skillnad för livskvalitén!

Jag tänkte att jag skulle sätta upp mål för att lyckas att leva enligt min riktning!
Göra iordning vår uteplats så det blir lättsamt att var ute i trädgården får bli ett mål.
Sätta lite tomater och örter för att göra det mysigt, ställa ut möblerna och ha dynor och filtar lätt tillgängliga!

Ett annat mål vore att kunna köpa en cykelvagn och en löparvagn eller kombinerat.
Vår barnvagn vi har nu kommer att bli perfekt för promenader, men för löppass och cykling vore det roligt att ha en annan sorts vagn. Kanske till nästa sommar!













Den här Thule vagnen är en riktig snygging!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar