torsdag 16 april 2015

Mix-lycka!

Vi har en ny mixer, vilken lycka!
Nu kan jag mixa smoothies och annat gott hej vilt! Och mycket i taget kan jag göra också!


Den har redan börjat förgylla min vardag!
Idag gjorde jag en smoothie med massa gott i.

2 dl mjölk
1 tsk chiafrön
Honung
1 dl jordgubbar
1 tsk jordnötssmör
1 tsk kakao

Det var gott, men den hade varit ännu bättre med en banan i. Och om jag värmt mjölken lite och låtit kakaon lösas i.
Utrymme för förbättring alltså!
Och jag har ju tid att fila på smoothierecept.


Igår var det 25 grader på vårt soldäck. Jag byggde en liten koja som Hugo och Kiwi fick ligga och mysa i. Det var för varmt i solen tyckte de.
Det är härligt att sommaren är på väg. Det är lite lättsammare att vara hundägare då. Man slipper ta på sig lager på lager med kläder när man ska ut och det är skönt att bara hänga utomhus med hundarna.


Igår gjorde jag en annan fruktdrink som jag satt och sörplade på i solen. 

1 dl jordgubbar
2 dl Ramlösa Fläder Lime
1tsk chiafrön

Läskande!

Jordgubbar är något som jag haft cravings för under graviditeten. Apelsiner och clementiner har också stått högt upp på listan. Känns skönt att det är sånt jag varit mest sugen på, har ju i ärlighetens namn slunkit ner ett och annat chokladkex också. Men jag är glad att jag inte känt behov av att äta 3 semlor och 8 chokladkakor om dagen. Känns som att kroppen tackar för det just nu, börjar nämligen bli tungt att släpa runt på det här bowlingklotet mitt på ändå nu.

/Storasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar