tisdag 21 april 2015

Morgonstund har guld i mun!

Ibland glömmer jsg faktiskt bort att alla människor inte går ut och promenerar fem gånger per dag. Sedan jag skaffat hund är det promenader i både tid och otid. Vår äldsta är 10 år och lilla killen fyller faktiskt 1 år idag! På morgonen direkt när vi vaknar går en av oss ut med dem, oftast är det jag då sambon börjar tidigare än mig och då blir det lite stressigt annars. Nu är jag ledig ganska mycket och då är det underbart att gå ut på morgonen inget våriga vädret. 4 grader klockan nio på morgonen känns helt fantastiskt lyxigt. Varför vi alltid går innan frukost är inte för att jag ska bränna fett eller något sådant utan att Theo kunde förut på morgonen inte hålla sig mer än max 10 min på morgonen innan han kissade på sig och sedan har det hållet i sig. Drömmen vore ju såklart att bara kunna släppa ut dem i trädgården på morgonen men just nu ser inte vår boendesituation ut så. 





Innan jag skaffade hund och bodde i Uppsala kunde jag vara inne i stort sett hela dagen. Det skulle aldrig gå nu. Och skönt är väl det för vardagsmotion är verkligen underskattat. Igår grävde jag fram sommarkläderna och hittade massa snyggt så nu väntar jag bara på den riktiga sommarvärmen!

/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar