söndag 5 april 2015

Motion för hjärnan!

Att bara gå hemma och göra ingenting, hur ska det gå?
Hittills så går det alldeles utmärkt!
Ja det har ju bara gått 4 dagar så det är väll tur.

Jag tycker ju om att planera (kanske inte är en hemlighet?)
så att bara gå och dra så här (och vänta på mitt livs största och mest smärtfulla ögonblick)
skulle ju kunna ge en viss tristess.
Men jag försöker att göra så att jag gör en plan för dagen, även om det inte är några extravaganta saker som står på schemat så finns det ändå en plan! Det gillar jag!

"Vad vill ni göra idag?" frågar jag Hugo och Kiwi.
"Vi vill jaga korna, fika och inte borsta tänderna!" svara de.
Och sen så lägger vi upp planen efter det!

Viktiga saker att göra idag:
* Läsa i en bok
* Duscha
* Orka gå hela vägen till affären (300m) och handla bananer
* Sova middag
* Försöka se till att Hugo och Kiwi inte jagar korna på promenaderna och att de borstar tänderna!

Vissa dagar har jag till och med dammsuga eller städa toaletten på schemat, men då för jag stryka en del annat för man hinner ju faktiskt inte hur mycket som helst!


Hur som helst så tycker jag det är väldigt skönt att planera dagen lite,
det får mig att känna att dagarna inte bara rinner iväg utan att jag får något gjort.
För att duscha är ju verkligen att få något gjort!?

En annan sak som jag försöker att klämma in är lite motion för hjärnan!
Det blir lätt så, speciellt när man går hemma och drar så här att man bara gör samma saker hela tiden och därför så klart bara tänker samma sorts tankar.

Jag försöker att mata min hjärna med något nytt varje dag, det mår den bra av!
Bra om inte bara magen växer utan också hjärnan!


Hugo och Kiwi de hjärngympar med att försöka få ut godis ur en toarulle.
Där ligger inte riktigt min nivå.
Jag försöker att lära mig något nytt genom att läsa om något som jag inte vet.
Träna in en ny övning med hundarna.
Sy något nytt på symaskinen.
Baka/laga något som jag aldrig gjort förut.



/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar