lördag 4 april 2015

Påskafton!

Det är helt underbart att ha två håriga, härliga små hundar i familjen.
Just nu känns det som att jag är matteledig mer än något annat. Jag, Hugo och Kiwi umgås hela dagarna. Och vilket härligt sällskap de är!
Ställer alltid upp på de lekar jag hottar på, ibland är det de som hittar på roliga saker som vi kan göra. 

Igår hade vi spa här hemma. De fick pälsarna borstade och klorna klippta. Jag fick en hårinpackning och naglarna målade.


Jag tycker det är roligt med traditioner och det är häftigt att tänka på att nästa år så har vi en till liten påskkärring i familjen!
I år kör jag hela påskracet med Hugo och Kiwi!
Först klädde vi ut oss till påskkärringar. Det gillade de inte!


Men de ställde ändå upp på en bild.

Däremot så älskade de att gå till skogen och leta (påsk)godis!


Jag var lycklig för att jag kom i ett par byxor!


Och för att få sol och frisk luft! Njuter av varje dag som jag orkar gå promenader med hundarna. Härligt att vi fortfarande kan gå till skogen på små äventyr. 



I skogen käkade jag påskpicknick. Eller... jag hade med mig en banan som jag laddade med när Hugo och Kiwi lekte. Alla nöjda, glada och mätta och så orkade vi till och med gå hela vägen hem!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar