lördag 11 april 2015

Planera för mellanmål

Trots att jag går hemma och jäser hela dagarna så känner jag att jag behöver en mellanmålsplan!
Eller en matplan över huvud taget!
Man måste ju ha en plan, det är ju livsfarligt annars!

Blir lätt så att man står där med fingrarna i kakburken, känner hur blodsockret stiger rakt upp i en livsfarlig lutning och sen pang brak bom, så faller det rakt ner igen.


Det är inte alls speciellt dumt att förbereda lite så att det finns gott och nyttigt mellanmål i kylen när man blir sugen. Jag har gjort en fruktdrink i min smootihe/juice behållare. Tack för den Elin, verkligen helt perfekt!
Jag mixade blåbär, banan och hällde i Loka med smak av jordgubb och ananas. Gott som tusan.
Den lilla "fruktsalladen" är äpple, honung och solroskärnor.



























Jag är egentligen inte överförtjust i köksprylar som man ska samla på i skåpen, men den här ser ändå ganska cool ut...



















Det är en smoothiemixer. Själva behållaren som du mixar i blir en smidig behållare att ta med sig.
Smidigt va?!

Något som jag skulle kunna äta hur mycket som helst av, det är de här goda kesoförpackningarna!
Smidigt att ta med sig eftersom det finns en sked i locket!
Men egentligen så är det ganska så mycket billigare att helt enkelt köpa en burk med keso och hälla i torkad frukt och nötter.
Men om man ska springa in på affären och köpa något snabbt eller om man vill ha mellanmålet med sig så är en sån här goding och en banan ett riktigt höjdar mellanmål!















/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar