torsdag 28 maj 2015

Appen Mammamage

Jag har i några veckor nu tränat med appen Mammamage.
Det är en app där du blir serverad övningar för att bli av med mammamagen - oavsett barnets ålder.
Det är faktiskt farligt att börja träna dina magmuskler påfel sätt efter en graviditet. Du måste börja med att stärka de inre magmusklerna.













Med appen så får man hjälp med vilka övningar som är lämpliga att börja med, det finns instruktionsvideor och tidtagarur. genom att göra övningarna låser du upp nästa nivå, men först efter att du gjort ett test där du själv kontrollerar om du är redo för övningarna på nästa nivå.
Lite som ett TV-spel!













I appen finns också mycket intressant information om vad som händer med magmusklerna under en graviditet och varför du bör börja träna försiktigt efter förlossningen. I appen varnas också för övningar som du bör undvika.













Appen kostar 29 kr till iPhone och det tycker jag absolut att den är värd.
Jag tycker att jag snabbt känner skillnad, jag blir starkare i bål och bäckenbotten när jag följer träningsschemat.
Att övningarna är enkla, att det inte är så många övningar och att ett pass bara tar några minuter att genomföra tycker jag är peppande.
En annan sak som jag verkligen gillar med appen är att det tipsas om hur du kan få in övningarna i din vardag på ett smidigt sätt. Du kan göra dem under promenaden, i duschen eller vid skötbordet!


Inte kan man tro att jag står här bakom barnvagnen och tränar med mammamage-appen, men det gör jag!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar