torsdag 28 maj 2015

Bananpannkaka på två sätt och jordgubbsdryck med ingefära

Jag älskar pannkaka!
Det finns inte en enda sorts pannkakor jag smakat och inte tyckt om.
Här kommer recept på två olika sorters bananpannkakor.



Bananpannkaka med choklad

Mixa 4 dl havregryn till ett mjöl.
Ha i 2 tsk bakpulver
2 tsk kakao
1/2 tsk salt

Mosa 3 bananer
Gegga i 3 ägg
3 msk olja
2 msk flytande honung

Häll ihop geggan och mjölet, låt stå i 10 min, stek som plättar.

Supergott med keso, bär och jordnötssmör!


Enkel bananpannkaka

Gegga ihop två ägg och en banan.
Stek gärna i kokosolja.


Jag är fortfarande precis lika sugen på jordgubbar som jag var när jag var gravid.
Det är enkelt och gott att göra en jordgubbsdryck med ingefära, dessutom är det nyttigt!
Ingefära minskar gasbildning, förhindrar och lindrar förkylning.
Jordgubbar innehåller massor med c-vitaminer!

Jordgubbsdryck med ingefära

Mixa jordgubbar och smaksätt med riven ingefära, blanda ut med vatten tills du får den konsistens du vill ha.

/Storasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar