fredag 15 maj 2015

Träning för hela familjen!

Igår tränade jag tillsammans med mina småkillar.


Lycklig, sovande bebis i vagnen.
Bra pod i öronen.
Pigga hundar i kopplen.


Solen sken och vi njöt allihop av frisk luft och motion.
Jag har hela tiden tyckt att det varit väldigt roligt att ha med hundarna när jag tränar. Det är roligt att vara med dem och så är det praktiskt att alla får motionera samtidigt.
Så nu känns det helt naturligt att en liten familjemedlem till ska med när vi ska ut och röra på oss.

Det gäller att tajma så att allas magar är mätta och blöjan torr!
Igår passade jag på att kliva på lite extra i uppförsbackarna så att rumpan fick jobba.

Lilla J är ju lite för liten för att förstå vad vi gör, han är ju ändå bara två veckor.
Men det känns bra att från början ge honom goda vanor i livet. Barn gör inte som vi säger, utan som vi gör!


Tränar tillsammans. Lilla J nacken och jag mage, rygg.

Jag lyssnade på Maratonpodden med Petra Månström när vi var ute, Lofsan var gäst och de pratade bland annat om mamma-träning.
Roligt att Lofsan skrev om att göra träningen till ett naturligt inslag i vardagen och att träna med sina barn på sin blogg igår!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar