lördag 16 maj 2015

Utrustning för nybliven föräldrar

Jag är egentligen inte någon prylgalning när det kommer till att handla nya träningssaker. Jag tycker att man kan göra mycket med små medel.

Men sköna kläder som man känner sig snygg i är absolut motiverande! 
Dessutom är det mycket roligare när man har saker som underlättar träningen,
ett bra vätskebälte, bra hörlurar, funktionell vindtålig jacka till exempelt.


Just nu är det här två saker som underlättar i vår vardag, även om de inte har något med träning att göra. Amningskudde och babynest vill jag inte vara utan!

Nu när jag kommit igång bra med barnvagnspromenader och riktigt njuter av dem så är jag jätteglad för stegräknaren i telefonen. Peppande att se hur långt jag går varje dag!
Jag kan just nu få riktig härlig träningsverk i benen och rumpan av mina promenader, skön känsla!

En sak som verkar riktigt bra är den här träningsbh:n från BOOB med inbyggd amningsfunktion. Den har fått riktigt bra recensioner.



Något som jag saknade idag när jag var ute och powerwalkade var en flaskhållare så att jag lätt kunde dricka lite under promenaden. En sån kanske jag borde investera i!



/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar