fredag 26 juni 2015

Avundsjuka och jämföra

Igår träffade jag en gammal barndomskompis, trevligt som sjutton att prata lite gamla minnen men också om vad som är nytt i våra liv.

Vi tycker båda om att träna och samtalet handlade mycket om löpning och cykling. Och det var verkligen så tydligt hur ointressant det är att jämföra sig med varandra. Förutom att vi som små gick i samma gymnastikgrupp så har vi helt olika träningsbakgrund.
Hon har börjat löpträna i vuxen ålder och jag började som liten, hon springer milslånga sträckor, jag kan snart jogga till brevlådan, jag har fött barn, hon jobbar med små barn och får ofta förkylningar. 
Helt omöjligt att jämföra med de olika förutsättningarna!

Att vara avundsjuk på hennes finfina prestationer skulle också vara så väldans onödigt. Att däremot snacka träning, imponeras av varandras driv, peppa varandra och kanske lära sig något, det är hur kul som helst!

När hon berättade att hon cyklat Tjejvättern och Halvvättern på samma cykel som hon under våra ungdomsdagar cyklade till fester, stranden och utflykter så blev jag djupt imponerad (och förvånad och kunde inte sluta skratta).
Helt omöjligt och onödigt att jämföra våra Tjejvättern prestationer, vi har ju lite olika cyklar... Jag är inte avundsjuk på att du är envis som en get, jag är imponerad av det!


Att jämföra Kiwi och Lilla Js sätt att använda babygymmet? De har ju lite olika förutsättningar! 

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar