torsdag 11 juni 2015

Hundarna och bebisen

Vi funderade en hel del på hur vi skulle presentera Lilla J för Hugo och Kiwi första gången.
Men det har liksom skött sig självt.
Hugo och Kiwi har välkomnat den nya flockmedlemmen med öppna armar. Möjligtvis så undrar de varför lillebror har så lite hår.


Hugo kommer med leksaker till Lilla J och försöker leka med honom.

Jag läste i en artikel att det är viktigt att man låter hundarna vara med och att man inte ändrar reglerna för dem för mycket. Då känner de sig uteslutna och kan må dåligt.
Det stod också att hundar tycker det är roligt med nya flockmedlemmar.

Jag tycker att det verkar stämma bra!
Vi sitter fortfarande på golvet en stund varje dag och leker allihop, ser till att mysa med hundarna och med vår terränggående Emmaljunga går vi dagligen långa promenader.


Vi lämnar såklart aldrig Lilla J och vovarna ensamma. Även om de är försiktiga så är det lätt hänt att de råkar riva honom.

Vi har blivit en till i flocken, mer komplicerat än så är det inte enligt Hugo och Kiwi!

Jag håller med dem! Som mammaledig har jag dessutom massa tid för långa sköna promenader.
Ibland är det lite svettigt att ta sig utanför dörren. Alla ska vara mätta och påklädda, ofta inser jag när jag kommer ut att jag glömt bort mig själv i "gå ut tumultet". Vad har jag på mig egentligen? Hur ser jag ut i håret? När åt jag senast?

Men sånt där är ju världsliga saker och jag brukar alltid ha en ask russin i skötväskan och då klarar jag mig!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar