lördag 13 juni 2015

Sommarlovet och att räcka till

Efter torsdagens pressade schema (vi hade en tid att passa mitt på dagen),
så bestämde vi oss för att gå på sommarlov igår.
Vi var ute massor, gick långpromenad och bara va!
Så här tänker jag mig att vårt sommarlov kommer se ut, jag vill vara mycket utomhus, gå sköna promenader och ha med lite att äta och dricka så vi kan stanna till lite var som och bara sitta en stund.


Precis så här vill jag ha det i sommar!

Dagarna springer verkligen iväg. Jag har liksom trott att man bara säger "ta tillvara på den här tiden nu, det går ju så fort" till småbarnsföräldrar. Ungefär som att man kallpratar lite väder när man inte har något annat att säga. Men det var visst sant. Ibland hinner man precis ur sängen innan det är dags att kliva upp igen, känns det som iallafall.

Trots att jag inte jobbar, eller inte går till jobbet menar jag, att det heter föräldraLEDIG är något förvillande. Jag jobbar 7 dagar i veckan och skift, tur att jobbet är världens bästa och min lilla kollega underbar! Läste i en artikel att bara amningen den här tiden med ett litet barn tar ungefär 30 timmar i veckan. Beror så klart lite på och är väll olika för alla, men ändå!
Jo men alltså det jag ville komma till; trots att jag inte går till jobbet så känner jag att jag måste tänka till för att räcka till.

Jag vill ju räcka till även för Hugo och Kiwi!
De var faktiskt här först!

Lösningen på detta ser just nu ut så här:
Planera aktiviteter där alla kan vara med och som alla får ut något av.

Igår hade vi en toppendag allihop!



Långpromenad som planerades längs med vattnet, toppen för vattenpaus och ett dopp tyckte Hugo.


Genom en skog där vi kunde träna inkallning så Kiwi och Hugos fick träna lite.


Och förbi en restaurang så jag kunde äta och vi alla vila i skuggan!

/ Storasyster





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar