tisdag 2 juni 2015

Utfallssteg och knästärkande övning med vagnen

Målet med min träning just nu är att bygga upp en stark bålmuskulatur för att orka med vardagen med en liten kille som blir tyngre och tyngre att lyfta för varje dag.
Man kan nästan se hur han växer!
Ganska motstridiga känslor som dyker upp, jag vill att han ska vara liten för alltid, samtidigt som jag tycker det ska bli jättespännande att få se honom växa upp.
Där kan jag inte välja, inser det, han kommer att växa upp oavsett hur jag känner inför det.

På sikt så vill jag kunna börja springa igen.
Ser framför mig hur Lille J om några år cyklar bredvid när jag är ute och joggar.
Precis som jag cyklade bredvid pappa när han joggade när jag var liten.

När vi åkte förbi en skidbacke igår så riktigt kliade det i kroppen,
"mmm.. springa intervaller..." "åååå.... göra upphopp...".
Riktigt där är jag ju inte än då..
Men jag försöker att lägga in lite övningar på barnvagnspromenaderna som ska stärka ben och rumpa så att jag har lite muskler där när jag ska börja jobba sen.
Det är viktigt att vara stark i musklerna runt knät för mig för att jag inte ska få ont.


Knästärkande övning.
Jag står på en stock, "hissar" sakta ner ena höften så att foten hamnar lite lägre än stocken och "hissar" sen upp igen.

Det här med vikten är jag faktiskt inte ett dugg bekymrad över.
Inte heller magen som fått en mjuk, mysig form.
Stannar mjukismagen och kilona så for de göra det!
Jag har ju fått världens finaste son!
Däremot så vill jag gärna komma i mina kläder igen, en helt ny garderob känns inte aktuellt att inhandla.
Att jag inte har någon panik alls kanske också beror på att jag nu snabbt märker att powerwalksen med barnvagnen ger resultat.
Powerwalks är både skonsam träning för min kropp, den förbättrar min kondition och bränner fett.
Dessutom så mår man toppen av all den friska luften, oavsett om det regnar eller ej!

Utfallssteg funkar också finfint att göra med barnvagnen!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar