onsdag 22 juli 2015

Jag drömmer om att springa i fjällen

Jag har sån galen träningsverk i benen.
Det gör ont på insidan, utsidan, baksidan och framsidan.
Efter att jag joggade runt kvarteret, 800 meter ungefär, så blev jag så här stel.
Idag var jag ute och gick en timma ungefär och nu känns det lite bättre.
Men lite träningsverk hindrar mig naturligtvis inte från att drömma. Och jag drömmer om att springa på fjällstigar. Andas fräsch luft, bli vindpinad i ansiktet, dricka ur fjällbäckar, ha camelbacken på ryggen, spana ut över den vackra naturen.
I mina drömmar springer jag långt, jag blir knappt trött alls och jag får ingen träningsverk!


Bagheera Fjällmaraton Sälen
Jag drömmer om att springa den 21 km långa etappen med start vid Experium. Banan startar med en uppförsbacke på 5 km. 80 % av banan går på härliga fjällstigar. Upp och ner, upp och ner springer jag. När jag korsar mållinjen är jag supernöjd och helt slut. Den längre sträckan på 42 km överlåter jag åt några andra. Kanske har Lilla J sprungit "Barnens Fjällmarathon" också och det var superhäftigt att ta emot honom vid målet. Han har en egen nummerlapp, vi har tränat inför loppet ihop, han har åkt i löpvagnen och sprang en liten bit mitt på mitt löppass för att få sträcka på sina små ben. Efter loppet går vi och badar.
Man kan vinna en plats i årets lopp här!

Höga kusten Trail
I början på september deltar vi i Höga kusten Trail jag och min syster, ja jag drömmer nu igen alltså. Vi har 12 timmar på oss att ta oss de 42 km från start till mål. Under de drygt 4 milen kommer vi att
få njuta av fantastiskt vacker natur. Vi kommer att tömma alla våra energireserver. Ibland är du
piggast och peppar mig, ibland är det jag som drar. Vi är noga med att dricka och äta och ibland bara stannar vi upp och njuter av att se ut över det glittrande vattnet.
I mål tas vi emot av nära och kära. Vi är helt slut i kroppen men så stolta över oss själva.
Du kan vinna plats till årets lopp här!


Ja lite sånt drömmer jag om när jag försöker stretcha efter förra jogginpasset på 800 meter...

Jag drömmer om att ut och gå här också!


På Städjan med hela familjen. Känns som att det ligger lite närmare i tiden!


/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar