söndag 12 juli 2015

Jag gjorde glass i små lass

Vädret har varit överraskande bra i två hela dagar! Inget regnskydd på vagnen på promenaderna, inget torka hundar i hundra år när man kommer in. Bara att ta med sig sina bara ben och gå! Oj så härligt!


Det är lite komplicerat när det är smällvarmt och man vill ta med sig sin lilla bebis och sina håriga hundar ut. Alla vill dricka mycket, alla vill ha skugga. Men de här dagarna har det varit lagom varmt både för att sitta i skuggan och njuta av en kopp kaffe och för att ramla byn fram med alla mina små killar. 

Jag har gjort egen glass som om jag får säga det själv, och det får jag ju, blev "förjävla go"!


Vad gjorde jag väll utan min mixer? Livet skulle vara blekare utan den!

Avokado
Frysta hallon
Fryst mango
Honung
Fläderblomssaft

Blanda efter tycke och smak!


Jag tyckte det var gott att låta mangon vara kvar i lite bitar i glassen.
Och så toppade jag med rostad kokos!


Så här härligt hade vi det när vi käkade, jag, mamma och mormor. Ja pappa var också med, fast satt inte still så länge att han hamnade på bild. Det hann smälta lite eftersom att gosa med bebis var viktigare än att käka glass.
Men den smakade gott halvsmält också!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar