torsdag 23 juli 2015

Mamma!

Förra veckan blev jag inspirerad. Och inte utav vilken person som helst utan min mamma. I mitt huvud är hon i sitt livs bästa dagar. Hon har tre vuxna och utflyttade barn som klarar sig alldeles strålande i livet men som fortfarande behöver hennes goda råd och kärlek.  Hon är bra på sitt jobb och har roliga vänner hon umgås med och en man som hon delar livet med. 

Jag tror en av anledningarna till att man kan vara så lycklig med någon man levt med i så många år är att man delar varandras intressen. Självklart kan man vara olika också men att dela något intresse tror jag underlättar. Mamma gillar bland annat vin, ja och då hänger pappa med på vinprovningar fast att han egentligen föredrar öl. Ett av pappas stora intressen är cykling, och mamma ja hon är inte sen att hänga på. På semestern de hade här i Idre drog mamma på sig sina cykelkläder och drog ut på en runda med pappa, det är kärlek det! 

Det är inte lätt att skaffa sig nya intressen när man blir äldre men mamma hon har ta mé tusan lyckats. Inte nog med att hon delar pappas cykelintresse nu mera utan hon har på senare dagar även börjat med yoga och core, det är inte illa för en kvinna i sina bästa år!

/ Lillasyster


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar