måndag 27 juli 2015

Passet började på Willys och slutade hos grannen


Det här är ett av mina favoritträningspass fångat i bild. Mitt favoritpass börjar på förmiddagen när Lille J ligger i babygymmet och jag kör mamma mage-appen!
Sen fortsätter det med långpromenad, kanske i skogen. Då sitter Lille J och babblar eller så sover han. Kiwi får härliga tokryck och springer som en galning. Hugo hittar kottar som han kommer med och vill ha kastade.
Jag kör övningar för benen där det passar sig, mot en stubbe, parkbänk, omkullfallet träd. Ingen stress eller press, bara vi rörelseglädje och en massa frisk luft!

Men det finns andra typer av svettiga pass också. De passet som börjar på Willys när Lille J blir arg i vagnen eller bärselen och börjar skrika. Jag vaggar och sjunger barnsånger samtidigt som jag svettas ymnigt över den jobbiga situationen. Sen när det är över och jag bestämmer mig för att jogga eftersom jag redan är så svettig så kan det också bli konstigt. Jag joggar på i maklig takt ned mina träningskompisar, Hugo och Kiwi, och stannar till för att göra utfallssteg.
"Men hej! Vad gör du? Är det du som bor i det gula huset?"
En trevlig granne dyker upp, tycker vi ser roliga ut. Trevligt, men också en påminnelse om att trötta småbarnsmammor med väldigt håriga hundar inte alltför ofta brukar jogga i det här kvarteret. Och så blir jag kvar där, pratandes med grannen, böjandes på benen. I mitt intorkade svett!
Också ett typ av träningspass...

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar