måndag 27 juli 2015

Sommarträningstips

Lofsan berättade på Nyhetsmorgon om fem tips för att sommartäningen skulle bli av.
Jag brukar träna extra mycket påsomrarna eftersom jag är ledig då och kan lägga ner mer tid på min träning, lyxigt!
Jag gillar Lofsans tips nummer 1

 1. Istället för att ha träningsplanering att följa punkt till pricka och låta resten av sommarvardagen följa din träningsplan är det bättre om du har en träningsbank med olika pass som du kan välja mellan och genomföra när det passar i resten av vardagen. 

Det känns som att det är så jag har det! På morgonen tänker jag "Idag ska jag köra ett helt träningspass för ryggen!" Men sen så hej och hå behöver hundarna ut precis när jag ska köra igång, efter det vill Lilla J ha blöjan bytt och så blir det svårt att få till!
Att istället köra någon övning på promenaden, en vid skötbordet och närhelst tillfälle innfinner sig det funkar bra!

Tips till mig själv från mig själv för min sommarträning

1. Ha lagom höga förväntningar. Tänk: nu ska jag träna armar! Om du sen hinner göra två drag i hantlarna så misströsta inte utan var nöjd,du har ju tränat armar!
2. Man behöver inte göra allt samtidigt! Tänk: Idag blir dagen då jag gör 30 benböj.Ovh så böjer du på benen 5 gånger i duschen, ett par gånger när du steker pannkaka, samtidigt som du byter en blöja hinner du kanske med sju! Och så vidare...
3. Greppa tillfället! Ha aldrig högklackat, hålla in magen trosor eller något annat som gör det svårt att röra på dig. Greppa varje tillfälle att få lite vardagsmotion genom att ha på dig rörelsevänliga kläder. Lite som att barn ska ha kläder som det går att leka i!



Lekvänliga skor på!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar