måndag 17 augusti 2015

Hallon i häcken och eld i baken

"Du har hallon i häcken!" sa mamma.
Att jag inte sett dem visar ju tydligt hur lite vi varit i trädgården i sommar och hur mycket jag bara stirrat rätt ner i barnvagnen varje gång jag varit i närheten av det som, tydligen, är en hallon häck.

Så jag gick ut i häcken med en plastmugg, två snopna hundar, mamma och barn, som sig ju bör bär man hittar hallon. 
Med mig hade jag också min dunderförkylning/vrålpollenallergi som jag drog på mig i Cykelvasan tider.
Det är en positiv sak med att det regnat en hel del i sommar, allergin har varit mindre!

Jag var så sjukt imponerad på Cykelvasan! Impad över hundarna som skötte sig bra, över Lilla J som var cool och jublande lycklig (nästan) hela dagen och såklart över cyklisterna. Varje gång jag har passerat under "I fäders spår - för framtids segrar" så blir jag gråtfärdig. Det är en så skön känsla att få gå i mål, vara stolt och nöjd och slippa fortsätta skida eller cykla!
Pappa cyklade in med damm på hela glasögonen och brorsan med två stygn i armen efter en vurpa. Vilka hjältar!

Efter hallonhäcksinsidenten och i kombination med finväder så har jag flyttat ut i trädgården! Lite lättare när man inte behöver oroa sig för regn och släpa dynor ut och in stup i kvarten.


Lilla J utomhusgymmar."

I vår lilla by ska det starta en löpträningsgrupp om två veckor. Jag är pirrig i magen och ser spänt fram mot detta. Klarar jag det? Törs jag? Tänk om alla andra är mycket bättre!? De vanliga farhågorna...
Fick eld i baken när det gäller Mammamage appen.
Inte så svårmotiverat att spänna magen lite när man ligger här på filten och kikar upp på en molnfri himmel!



Heja matte friskt humör, de är de som susen gör!

/ Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar