fredag 21 augusti 2015

Och med en glass i min hand...


så sitter jag i solen och tänker positiva tankar! 
För trots att Lilla J tyckte det var upp och hoppa blåbärssoppa klockan fem imorse så har jag sovit bra, ja bättre än vanligt alltså! 
För att sömn är viktigt det har man ju hört och läst, men som vanligt så är det bästa att testa saker själv för att riktigt förstå. Sömnbrist = no good!

Jag tänker smetiga "carpe diem" tankar som "Fy fasiken vad lycklig jag är!"
"Inget ont som inte har nåt gott med sig!"

Det är mycket nu, en bok behöver läsas ut, en tvätt behöver hängas, en kropp behöver smörjas in med solskyddsfaktor.
Och så ska väskorna packas igen!
Har du sprungit nåt mamma? Som du lovade (eller var det jag som sa till dig?)!
Annars kanske jag löper ifrån dig i veckan när vi ska ut och springa!


Jag väntar på Lofsans nya bok som handlar om träning för nyblivna mammor. Varje förmiddag är jag som ett barn på julafton när jag går till postlådan. Än så länge ingen bok! Typiskt!
Tycker det är roligt att få lite ny inspiration till träningen.
Idag blir det vila sig i form, inte mycket annat att göra med de här rossliga luftrören!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar