måndag 10 augusti 2015

Vi drog på cykeltävling!

Igår var vi i Ludvika på Finnmarksturen.
Upp och hoppa lilla loppa klockan 5 var det som gällde!
Det kunde ha blivit katastrof efter det med allt som skulle packas, hundar som behövde promeneras och bebis som ville äta.
Men det gick kanon!
Välplanerat, väl förberett och välpackat!
Tre ledord som vi levde efter igår.

Att ha med Lilla J på tävlingen var inga konstigheter. Dessutom var barnvagnen kanon att packa under. Vi satte på pappan i familjen nummerlapp, byggde ett "basläger" där vi kunde hänga under dagen och så bara njöt vi!

Själva cykelturen var väldigt kuperad och säkert inte så njutningsfull. Men att ligga på en filt, sova och äta smörgåsar det var härligt!


I skuggan under ett träd.


Vårt basläger.

"Det ligger en kvinna och sover under barnfilten där borta." hörde jag en av funktionärerna kommentera. Jag lyfte lite slött på huvudet och tittade på honom, han förstod att jag hört och skämdes. Jag tänkte att han nog var avundsjuk och låg kvar under Tom och Jerry täcket som jag lånat av Lilla J.


En sån där toppendag som jag vill spara i minnet och hjärtat för alltid hade vi!

Att sambon var supernöjd med cyklingen gjorde inte dagen sämre!



/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar