fredag 2 oktober 2015

Kanelbulle och favoritfrukten

Med kanelbullar i magen så stack jag och min favoritfrukt, Kiwi, ut i skogen!
Det blåste och höstlöven virvlade omkring oss. Kiwi fick lyckorus och sprang som en liten tok fram och tillbaks, upp och ner. En härlig syn att se en Kiwi kuta ut och in mellan träden!


Vi joggade och körde styrka.
Passet är ur "Stora löparboken för kvinnor", med övningar för mig som varit gravid för inte alltförlänge sen. Tycker att jag känner en träningsverk smyga sig på!

Idag lyssnade jag på "Tränings podden" med Lofsan och Jessica Almenäs. De pratade bland annat om motivation. Jag gillade hur Lofsan jämförde motivation för att träna med tandborstning. 
Du måste träna och känna de goda effekterna av träning för att känna dig motiverad.
Om du aldrig borstar tänderna så känner du inget behov av att göra det, men om du börjar så märker du hur bra du mår av tandborstningen, även om det är tråkigt och jobbigt att göra ibland så blir det en vana.
Hahaha, roligt och sant! 


Puss på dig träningskompis!

Kiwi som sprang i sicksack fick en runda som var ungefär 10 gånger så lång som min. Han ligger och sover nu!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar