tisdag 6 oktober 2015

Kaos och njutning

September var kaos och njutning i en salig blandning. Vi flyttade ut och in i olika stugor när vårt hem renoverades. 
Vi träffade familjen massor och hade semester tillsammans. Och så var vi utomhus hur mycket som helst.

Nu har vi landat hemma igen. Precis lika skönt som det var att komma bort var det att komma hem!
Nu vill jag se till att komma ihåg allt det där som var så bra mitt i allt kaos och fortsätta med det!
Inte låta mysig picknick bli något som man gör bara när man har semester och är bortrest. Njuta av naturen vart man än är och såklart umgås med dem man tycker om så mycket man bara kan!


Idag gick långpromenaden ut i skogen. Hugo och Kiwi fick feeling och sprang så att svansen stod rakt ut bakom dem.
Lilla J har fått börja åka sittdelen till vagnen, stoppa tiden! Idag la jag i en gosig åkpåse och så låg han där och tittade på träden, kutande vovar och sin lyckliga mamma. En riktig livsnjutare är han!


Livet på landet är inte dumt alls!
Kul att syrran också trivs så bra mitt ute i den vilda naturen. Hon var ju ändå lite av en inbiten stadsråtta för inte så länge sen. Jag trivdes aldrig riktigt i stan. Men hon lyckades njuta av pulsen, vara snyggklädd och ändå se bekväm ut. En konst enligt mig!
Men det är ju klart, allting har sin charm. Det gäller att plocka russinen ur kakan och äta så mycket man bara kan sv dem med en gång. Inte hålla på och spara på dem i onödan, som jag alltid brukar säga!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar