söndag 18 oktober 2015

Lördagslufsen

I lördags var jag ute och lufsade i skogen.
Förväntningarna var höga när solen stod högt och jag tillsammans med hårbollarna klev ut i det vilda. 
Men något joggingflow infann sig inte.
Benen var stockar, huvudet uppe i det blå och flåset allt annat än bra.
Så jag sket i joggingen, sket i rundan jag tänkt mig och gjorde en ny plan: att köra planlöst!
Finns ingen anledning att pressa kroppen om den inte vill just nu. 
Så istället strosade vi runt i skogen, vi kom till ett kärr som vi varken kunde gå över, under eller runt så vi fick gå genom det. Vi hittade lingon, käkade dem, gick vidare. Tänkte på viktigt och oviktigt, klappade hundarna. Hade det gött.


Imorgon är det måndag och nya träningsmöjligheter!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar