onsdag 7 oktober 2015

Sura miner på måndagsträningen

I måndags var jag på måndagsträningen. Jag och 29 vuxna till sprang intervaller och körde styrka på en grusplan. Det var mörkt, det var rått och i mitten av planen ropade tränaren hejarop och instruktioner.
Vilken njutning!


Bredvid oss tränade någon sorts pojklag med grabbar i kanske 10-12 årsåldern. De kommentarer som de ropade till varandra gjorde mig mörkrädd!
"Fan va du fuskar!" "Så jävla dålig du ä!" och det värsta av allt var att tränarna ropade på samma sätt. "Ta i nu för helvete, det där kan min mamma göra fortare!" ropade ena tränaren som stod och pösmös när killarna tränade.
Jag bara undrar: Var är träningsglädjen? Var är normalt hyfs? Var hade den vuxne tränaren hjärnan?

Min tränare ropade: "Å vad duktig du är! Bra jobbat!"
Jag kände mig superbra och glad, nästa gång ska jag gå igen och jobba ännu lite hårdare!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar