fredag 16 oktober 2015

Vardagsmotion är guld

Jag läste om det här med att vi svenskar tränar så mycket. Det är många som har tid, råd och ork att träna. Vi i Sverige tränar mycket även i jämförelse med människor från andra länder.
Medlemskapen på gym ökar liksom antalet deltagare i motionslopp.
Jag kommer ihåg på den gamla goda tiden när folk kunde gå och vela kring om de skulle anmäla sig till Vasaloppet eller Vätternrundan tills det i princip var dags att spänna på sig skidorna eller knäppa cykelhjälmen. Nu måste man i stort sett anmäla sig för 2016 innan man gått i mål på rundan 2015. Så poppis är det!

Och det är ju kul att många tränar!
Men samtidigt så är vi i vårt vackra land väldigt stillasittande. Motsägelsefullt!
Det är för att vi inte är något bra på vardagsmotion. 
Vi lägger ett par timmar på gymmet eller med löparskorna på i motionsspåret. Men vi rör oss inte lika mycket i vår vardag. Och det är ett stort problem!


Igår var jag ute och vardagsmotionerade och det var rena njutningen.

Nu ska jag ut och hundpromerera, den bästa vardagsmotionen, och fundera på varför vi är så dåliga på vardagsmotion!
Och så ska jag lyssna på Jessica och Lofsans Träningspodden, rekommenderas!


/Storasyster





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar