onsdag 25 november 2015

Den perfekta stunden

De där perfekta stunderna, de som blir precis som man planerat och som man tänkt sig, är väldigt få.

Den perfekta stunden för att träna, den när man grundat med en banan, favoritkläderna är rena, vädret optimalt och en smoothie redan står klar i kylen klar att mumsa på efter passet. Handen på hjärtat, hur ofta är det så?

Jag har en bild av hur det ska vara när jag läser en tidning också. Det ska vara så att jag hämtar tidningen i lådan, sen lägger jag sonen och han sover gott i sin säng, med en kopp te sätter jag mig i fåtöljen och läser i lugn och ro. 
Det har inte hänt på sju månader.

Om jag hade gått omkring och väntat på de perfekta stunden hade jag inte fått mycket annat än väntat gjort.
Inga träningspass hade blivit av, tidningarna hade legat på hög.


En kanonstund som inte var perfekt.
Släppte hundarna lösa i kohagen, insåg att även korna var lösa.

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar