tisdag 10 november 2015

Mammaträning

Måndagsträningen var denna vecka en spännande måndagsföreläsning om hälsa, träning och kost.
En viktig och bra sak som jag tog med mig därifrån är att kropp och knopp hänger ihop.
Mår inte kroppen bra så mår inte kroppen bra och tvärt om. Det krävs att alla bitar funkar för att man ska må bra.

En annan sak som föreläsarna pratade om var att sätta upp mål för att träningen ska bli av. Att kunna prestera något specifikt och träna mot det.
Jag har inget speciellt mål just nu. 
Men igår bestämde jag mig för att köra två pass ur Lofsans Mamma träningsboken två gånger i veckan fram till jul.
Så målet är att genomföra passen.


Provade igår och det känns verkligen på helt perfekt ställe i ryggen!
Där jag ofta får ont av bärande och sittande i konstiga ställningar har jag nu en skön träningsverk!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar