onsdag 18 november 2015

Vardagsmotionen är absolut viktigast!

Min förmiddagspromenad när jag rullar barnvagn och har med Hugo och Kiwi är så sköna!
Jag brukar lyssna på podar, det är så kul för jag lär mig alltid något nytt. Favoritpoden just nu är Träningspoden.
I den pratade Lofsan om vardagsmotion i mina öron igår.

Ny forskning visar tydligt hur viktig vardagsmotionen är. Den som tränar tre pass i veckan men för övrigt är mycket stillasittande är inte lika hälsosam som den som rör på sig en halvtimma varje dag. 
Träningspassen ska vara som en spets, eller grädden på moset när det gäller motion, men rörelse i vardagen är den stora kakan, grunden för vår hälsa.
Det här lyssnade jag på igår och började fundera på hur mycket jag rör sig på mitt jobb. En toppen grej är ju att ha telefonen i fickan. I appen Hälsa, den som ser ut som ett litet hjärta, räknas mina steg. Kul att se hur mycket jag faktiskt går på en dag. Inte alltid som det stämmer överens med vad jag tror.


En promenad längs med vattnet. Inga sura miner med den här utsikten!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar