måndag 18 januari 2016

Inga 20 längre

Äntligen var det varmare än -20 grader ute imorse! Som jag har längtat! 
Jag tog såklart tunna strumpor och handskar och det var ju såklart för kallt för -13 är såklart ganska kyligt det också.
Men det var ändå njutning. Långpromenad, podd, sol och världens mysigaste sällskap, vad mer kan man begära av en måndagsförmiddag!?



Solen på väg upp! Kanon med tjock åkpåse i vagnen!


Lyssnar jag på just nu.

På podden Barnvagnspromenader sa experten Louise Hallin något idag som jag tyckte var så bra.
Det var en fråga om en 8 månaders bebis, men svaret gällde människor i alla åldrar sa hon och jag håller med!

"När bebisar/människor gnäller så är det något som saknas. Ett behov som inte blivit uppfyllt, t.ex. hunger."

När någon i min närhet är gnällig, kanske på jobbet, nästa gång så ska jag helt enkelt prova att sticka till personen en banan och se vad som händer!

/Storasyster




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar