lördag 9 januari 2016

Nytt läge

Med dunder och brak, eller iallafall pack och flytt så ska vi inleda 2016.
Vi ska skaffa oss ett nytt läge!














Det är här som nya stigar ska trampas!
Hundar ska rastas, barnvagnar ska rullas.
Vi vinkar hej då till Dalarna och säger hej, hej Närke!

Ibland säger man att anledningarna är många.
Men egentligen är anledningen till detta bara en.




















Denne lille filur har fått oss att omvärdera och omprioritera saker i vårt liv.
Vi har stött och blött, funderat och diskuterat.
Inget lätt beslut men nu när det är bestämt så känns det kanon!
Vi är redo att vända blad och landa i ett nytt spännande kapitel.



Och så här fint väder är det alltid i Närke!

Svensken flyttar i snitt elva gånger i sitt liv, den kvoten har jag passerat för länge sen!
Och här hittade jag en artikel om föräldrar som har problem med att deras barn aldrig flyttar ut, länkade den till er mamma och pappa. För från att ha haft långt till er i många år så får vi nu så nära att ni kanske kommer att bli riktigt trötta på oss! Härlig omväxling tycker jag!














Den här bilden är till dig pappa, för att du ska komma ihåg hur roligt det är när barnen slår upp ett tält i trädgården, låter det stå hela sommaren och endast flyttar det efter mycket tjat från din sida eftersom du vill gräsklippa där det står. Nu kommer barnbarnet göra det samma!

Och här har jag samlat några länkar som jag tänkte att mina syskon skulle kunna läsa, de handlar om hur de ska få sina respektive att också flytta med till vår uppväxtort, för nu vill jag ju så klart även få med mig dem neråt! Här kan ni läsa och här och här!














Och med den här bilden vill Hugo påminna om att i Harge är det minsann alltid, alltid varmt och gött i vattnet!

Till mina fina vänner som brukar stanna till på en kopp kaffe när ni är på väg till och från Idre så vill jag bara säga att det här också ligger på vägen till Idre för många av er! Och om det inte ligger på vägen till just Idre, så ligger det säkerligen på vägen till något annat ställe! Och jag lovar att sätta på kaffe även här.

"Vad vore Sänna i all sin glans om inte min familj fanns"

/ Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar