tisdag 5 januari 2016

Slut på mammaledigheten

Jag suger ut det bästa ur min sista helt mammalediga tid.
Snart är det dags att så smått smyga igång med jobbet igen.
Vart tog tiden vägen? Hur kan det redan vara slut?
Så mycket känslor kring det här med att börja jobba att jag får lite ont i magen.




















En dag i juni när mammaledigheten kändes lång och härlig!

Jag har under året, eller ja, förra året är det ju nu, börjat läsa ett par bloggar som andra nyblivna mammor skriver. Linnea i USA och Familjen Kling.
Det är så skönt att läsa deras beskrivning av året som nyblivna mammor som utmanande och att få ta del av deras berättelser om hur de både gråtit och skrattat mer än någonsin just detta år.
Inte för att jag är skadeglad, men det är skönt att veta att inte bara jag ibland har tyckt det varit slitigt att bli mamma.

Trikå, från topp till tå!

Så för att på ett hanterbart sätt kunna tänka på det här med att börja jobba igen så har jag valt att fokusera på två saker: kläder och mellis.
Eftersom jag har som plan (vi får väll se hur det går) att dyka upp på jobbet iklädd något utan vällingkladd eller kiss på så har jag fått vända ut och in på garderoben. Fram med det som låg längst in och jösses, det dök upp grejer som jag inte sett på 1,5 år. Plagg i andra material än trikå, tänka sig!
Och så mellis då, för det måste man ju ha när man ska gå till jobbet!
Bläddrar lite i bloggen och hittade recept på gobollar som jag inte gjort på länge. Gobiffar hade jag helt glömt bort!

En favorit just nu är helt klart att mixa banan, jordgubbar och ingefära i nya smoothie mixern. Bara så, inga konstigheter och så jädrans gott!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar