torsdag 25 februari 2016

Morgonmänniska eller kvällsmänniska

Är du kvälls- eller morgonmänniska? Jag hittade ett test här!

Det är tydligen vanligast med kvällsmänniskor och alltihop beror på vår inre biologiska klocka som styrs av ljus och mörker.

Här hade jag tänkt skriva lite om det här med morgon- och kvällsmänniska. Men...
Det finns studier som visar att morgonmänniskor lyckas bättre i skolan. Och så finns det studier som visar att kvällsmänniskor är lyckligare. Det finns böcker om hur du ställer om från att vara kvällsmänniska till morgonmänniska. Och så finns det böcker som förklarar varför man inte kan ändra sig från kvällsmänniska till morgonmänniska, man är det ena eller det andra.

Alltihop känns högst oklart!

Jag är en förmiddagsmänniska!
Jag gillar inte att "upp och hoppa blåbärssoppa" när klockan ringer och jag är supertrött på kvällarna!
Så helst vill jag göra allt som behöver göras på förmiddagen. Det är då jag ringer viktiga samtal, helst så städar jag och tvättar då, på jobbet funkar jag bäst på förmiddagen och så tränar jag allra helst på förmiddagen.
Det är ofta körigt på förmiddagarna...




















/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar