söndag 14 februari 2016

Petra Månström och mammaträning

Petra Månström, MaratonPetra har blivit mamma!
Och nu tycker jag ännu mer om att läsa hennes blogg.
Nyligen så skrev hon en lista på tips för träning för nyblivna mammor som jag tycker var väldigt bra.

Det finns många anledningar till att träning inte blir av. Tidsbrist, dåligt väder, oförutsedda händelser, dålig planering och så finns ju såklart LATMASKEN!
Petra skrev i Svenska dagbladet om att hinna träna som småbarnsförälder. Där besvarar hon massor med frågor om hur man ska hinna träna. Och det är klart att det inte alltid är så lätt.
Petra tipsar om att gå upp tidigare, transport träna och att planera noggrant för att hinna med sin egen träning.
Men vad ska jag göra åt LATMASKEN?
Det tipsas om att ha en löparvagn för att kunna ta med sig sitt barn ut och träna.













BOB Ironman, vilken snygging!

Att rräna efter 21 är ett annat tips som Petra ger. Men alltså efter 21? Då har jag lite problem med LATMASKEN...

För vem som helst borde väll förstå att med alla hälsofördelar som träning ger så borde träning för en småbarnsförälder vara superviktigt.  Inte bara för förälderns skulle utan också för barnens.
En förälder som orkar leka, som är pigg och glad, som är en bra förebild, som lever länge.
Det är bättre än ett Lisebergsbesök för vilket barn som helst!




















Så jag borde sluta sitta här och tänka på träning och istället ta mig ut....








Och att blogga om träning gör mig inte heller vältränad, tusan....
Får väll ge latmasken en smock helt enkelt!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar