måndag 30 maj 2016

Svensk sommar tack!

Idag har jag rensat ur lite ur hallen, ut med vintergarderoben och in med sommargarderoben. Något jag lärt mig sedan jag flyttade hit är att man kan inte rensa ur vintern hur som helst. Tunna mössor, handskar, pannband får finnas tillgängligt hela sommaren för det kan mycket väl behövas. Något annat man inte heller kan packa undan är underställ och regnkläder. 


Några saker som får stanna framme över sommaren.

Bara för att vi kallar det sommar finns det inga garantier för att det ska vara överdrivet varmt, inte ens som i en svensk sommar. Och bara för att det regnat tre veckor betyder det inte heller att solen nödvändigtvis kikar fram. Men jag hoppas på enriktig svensk sommar. Inte för varmt och inte för kallt, lagom. 

/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar