söndag 5 juni 2016

Ännu en dag i trädgården

För oss blev det ännu en dag i trädgården.
Det har varit lite svalare, men det var bara skönt!
Staketet är uppe nu och ingen ville egentligen gå in, men tillslut var vi tvungna att ta på pyjamas och fixa välling. Kände mig som en grovarbetare idag när jag slängde hönsnät i skottkärran och drog iväg. Att jag inte ens kunde rubba staketstolparna eller slå in en spik en enda centimeter förstår jag inte vad det beror på....
Så jag överlämnade grovjobbet till mer lämpade personer och grävde ner lite tagetes som vi fått av mormor i rabatterna istället.
Våra planer för huset och trädgården är stora, men vi inser också att allt tar tid, som tur är så är det semester snart!


De här godingarna vårdar vi ömt och längtar efter.


Det är också massor med vinbär på gång som jag funderar på vad vi ska göra med.


Vår uteplats som vi av någon anledning nästan aldrig sitter på. Istället slår vi oss ner rakt på gräsmattan med stråna mellan tårna!

"Hörde du traktorerna imorse? Det gick ju inte att sova!" sa grannen.
"När då imorse?" funderade jag.
"Vid åtta!"
"Jasså då imorse.... Njaee." drog jag lite på svaret. För vid åtta hade jag redan varit uppe flera timmar. Jagat efter vårt leksakstält som rymt in bland träden, jagat efter Hugo som rymt in till grannens trädgård för att leka med deras hund och jagat ett varv runt ön på morgonpromenad. Druckit flera koppar kaffe, ätit frukost både en och två gånger och dammsugit av lite.
Men hur man säger det utan att verka vrickad vet jag inte.
Det är väll så, var sak har sin tid. Och just nu är vi inne i tiden då vi har tur om vi får sova till klockan sex på morgonen!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar