tisdag 14 juni 2016

Brofästet

Sandaler på, solkräm insmetad, parasoller ditklämt på vagnen.

"Åt vilket håll ska vi gå?"
En av livets stora frågor!
Alla val vi gör leder oss framåt, alla tidigare beslut har gjort att jag är där jag är idag. Med min familj. Så det är dumt att ångra något tänker jag!

I helgen gjorde vi så att vi tog vänster en dag på promenaden och höger den andra.
När man tar höger så kommer man till gamla brofästet där bron förr gick över till Hammar.
De gamla broarna bygdes 1858 och ersattes 1994 av de nya. Innan 1858 fanns det färja.
När jag var liten fanns de gamla broarna kvar, man fick då ibland stanna för broöopning och kunde då åka med på bron som öppnades genom att den svängde, det var grejer det!
Även fast att bron inte längre finns kvar så är det fint där nere.



/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar