torsdag 30 juni 2016

Den leende joggaren

Är det när man ser en leende joggare man ska bli misstänksam?
Eller så är det då man ska börja förfölja personen och se hur den kan vara
lycklig till och med när den springer!?

Hörde på Träningspodden med Jessica och Lofsan att Jessica alltid blev lite misstänksam när hon tyckte att personer var lite väl positiva, överpositiva liksom. Som om det inte var äkta utan fejkat.

Men jag är helt äkta toppenglad, för jag har hittat några härliga löprundor här på vår ö!

Lite spännande fakta om löpning och träning:
* En av tio personer har deltagit i ett motionslopp, löpning.
* Bland löptränande skiljer det sig inte så mycket mellan män, kvinnor, höginkomsttagare och låginkomsttagare ungefär lika många från de olika grupperna tränar.
Men bland de som deltar i motionsloppen syns en tydlig genomsnittsperson, en 40-årig man som är välutbildad och bor i en storstad.
* Omkring 50 miljarder kronor lägger de tränande svenskarna varje år på träningskort, kläder och utrustning
* Vi tränar för att få bättre kondition, bli starkare och få bättre rörlighet.

Jag har inte hittat på faktan själv, utan jag har hittat den på nätet och som jag alltid brukar säga; allt man läser på internet är sant (väll?).



















/ Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar